Weather Machine to zaawansowana gra planszowa zaprojektowana przez Vitala Lacerdę (On Mars, Kanban EV), w której gracze wcielają się w role naukowców starających się poprawić działanie generatora pogody stworzonego przez genialnego profesora Lativa. Generator miał za zadanie utrzymywanie idealnej pogody na świecie - farmy potrzebują czasami deszczu, a w kurortach powinno wiecznie świecić słońce. Jednak okazał się maszyną niedoskonałą - jego działanie zakłóca pogodę w innych miejscach na świecie. Celem naukowców jest prowadzenie eksperymentów i badań nad pogodą, publikowanie prac naukowych, dzięki którym uda się udoskonalić maszynę, a może nawet otrzymać za to Nagrodę Nobla. Podobnie jak w poprzednich grach duetu Vital Lacerda i Ian O'Toole, tak i tutaj zetkniecie się z artystycznym dziełem sztuki. Duża kolorowa plansza, kilkadziesiąt customowych meepli robotów, a do tego drewniane tokeny ksiąg, które zastąpiły zwykłe tekturowe żetony.
Wasze Pracownie
Rozgrywka w Weather Machine składa się z szeregu rund, a każda z nich dzieli się na 3 fazy: Tur Graczy, Uruchomienia Generatora Pogody i Końca Rundy. Pracownia (plansza gracza) to wasze pole dowodzenia, składająca się z kilku głównych obszarów. W Warsztacie, znajdującym się z prawej strony, będziecie przechowywać Roboty i Chemikalia, a także budować nowe prototypy przy wykorzystaniu Części Maszyn. Z kolei znajdujące się w środku tory Zezwoleń takie jak Badania, Rozwój i Nauka są niejako waszymi zasobami i pozwalają wykonać poszczególne akcje.
Miejsce badań
Plansza gry składa się z 4 głównych Lokacji, a każda z nich oferuje wiele akcji do wykonania. W obszarze Zaopatrzenia będziecie mogli zbudować nowe Roboty, rozbudować swój Warsztat albo pozyskać Chemikalia. Rząd pozwoli wam sprzedać Część Maszyny lub zabezpieczyć Dotacje. W Laboratorium przygotujecie Eksperyment i opublikujecie wyniki swoich Badań, z kolei w obszarze Badań i Rozwoju dokonacie Przełomu, czyli skonstruujecie prototyp na podstawie swoich Badań, za co też otrzymacie punkty i nagrody. Aby wykonać daną akcję, musicie umieścić na niej swój meepel Naukowca i wydać określone Zezwolenia.
Koniec gry
Gra dobiegnie końca, jeżeli zostanie spełniony jeden z czterech warunków: ktoś z was otrzyma Nagrodę Nobla, na wystawce zostanie umieszczony ostatni kafel Eksperymentu, Rządowy Generator zostanie ukończony albo wszystkie pola Badań w Lokacji Badań i Rozwoju będą zajęte. Aby wyłonić zwycięzcę, dodajcie do aktualnego stanu punktów: liczbę punktów zgodną z końcowymi pozycjami znaczników na torach Grantów, po 5 punktów za każdy spełniony kafel Celu i 5 punktów za zdobytą Nagrodę Nobla. Gracz z największą liczbą Punktów Klimatu najbardziej przysłuży się naszej planecie i zwycięży!
Pakiet Ulepszeń - Sabotażyści
Kydarkovia Inc. zamierza zniszczyć Lightning Technologies! Wysłali swoich dwóch najlepszych szpiegów gospodarczych, znanych jako Agent Biały i Agent Różowy, by wykradli informacje i udaremnili pracę Lativa. Mają za zadanie skompromitować go przed Rządem i zapewnić, by to Kydarkovia otrzymała w przyszłości kontrakt związany z kontrolą pogody. Niestety ochrona korporacji jest zbyt zajęta sprzątaniem bałaganu wywołanego przez eksperymenty Lativa. Dlatego musisz dokończyć swoją pracę będąc narażonym na ingerencje ze strony nikczemnych sabotażystów.
Informacje o produkcie
Nr katalogowy
84727
Rodzaj
Planszowe
Min. liczba graczy
2
Max. liczba graczy
4
Czas gry
150 min
Wersja
Podstawa
Wersja językowa
Polska
Wymagania wiekowe
od 14 lat
Materiał
Tektura
Płeć
Chłopcy
Dziewczynki
Produkt na baterie
Nie
Baterie w zestawie
Nie
Zasilanie
Nie dotyczy
Akcesoria w zestawie
Plansza Gry
4 x Pracownia (po 1 na gracza)
Instrukcja i 4 x Arkusz Pomocy
4 x Pionek Naukowca
48 x Robot
4 x Znacznik Punktacji
20 x Znacznik Zezwolenia
4 x Znacznik Inicjatywy i 4 x znacznik kolejności Tury
12 x Znacznik Grantów
24 x Znacznik Przełomu
3 x Znacznik Rządu
Lativ, jego Asystent i 5 x Robot Lativa
12 x Znacznik Cytatu i 5 x znacznik Blokad
12 x Znacznik Nagrody i Nagroda Nobla
10 x Znacznik Badań Rządowych
15 x Znacznik Badań Laboratoryjnych
10 x Znacznik Badań i Rozwoju
25 x Chemikalia
15 x Kafel Gwałtownej Pogody
15 x Kafel Eksperymentów
30 x Kafel Warsztatu
15 x Kafel Dotacji i 12 x kafel Inwestycji
36 x Kafel Celu w 4 zestawach
50 x Część Maszyny
Oznaczenia
CE + 0-3 + Male czesci + zadlawienie
Parametry:
Typ gwarancji:
Gwarancja normalna
Gwarancja:
24 mies.
Wymagania wiekowe:
od 14 lat
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.